Sunday, February 28, 2010

petaling jaya-subang jaya-kelantan

bismillahirrahmanirrahim.

segala puji bagi allah tuhan sekelian alam. sudah dua minggu aku cuti. tapi baru 3 hari di rumah. kenapa?? seminggu yang pertama cutiku hanya dihabiskan di petaling jaya dan subang jaya. yang paling memeritkan cuti ku kali ini diiringi dengan demam,selesema dan batuk yang agak teruk. mungkin sebab dah lama tak kena kot. terlupa hidung aku jugak berdarah. panas sgt. hehehhe

jom kita tgk apa yg telah aku buat pada minggu pertama cuti. exam terakhir berakhir pukul 11 pagi. balik bilik terus tak buat apa2. tido~~ tu pn tk dapat tido gak. si NU'man asyik sibuk kemaskan barang. bertebangan semua habuk. hidung aku sensintif. nanti "HACOOOO!!!!". si paan sibuk chatting dgn madam maziah. nak bodek madam. dapat markah lebih. hahaha. sharaf?? balik da~~~~ (nak bebel jap). sharaf tinggalkan segala harta pusakanya kepada aku dan paan. so aku dan paanla kena uruskan wasiat dan segala harta peninggalan beliau. byk betul!.

hari kedua cuti. tak buat apa2. tgk cerita korea. hahaha. tak tahula macam mana boleh minat dgn citer ni. hahahaha. next day, keluar pegi mid dengan budak2 engine. MEMANG SENGAL. aku n paan join je. mereka buat makan2 dengan madam diaorang. pasni dah tak jumpa dah. pastu main bowling. dua kali main. and both of the games won by MEDCY students. sape kah budak MEDCY tuh, rahsia. hahaha. kan org ckp bangga plak. 113 n 114 mata yg diperoleh. hari khamis umi dan abah sampai dari kelantan. nak angkut semua barang2 aku. penuh satu kereta. bukan kereta tapi 4 wheel drive. kot. ahahha. tak tahulah. bertolak kerumah mak cik di subang jaya. bertapa disana selama 2 hari. hari jumaat bertolak pulang. penatnye~~

aku yang demam+selesema+batuk banyak mendiamkan diri. cakap sikit batuk so the best thing is, close my eyes and sleep. sampai dirumah pukul 5. asar dah dijamak. kepala memang terasa berat. masuk bilik tido sampai pukul 7. hehehe. malam tu nasi langsung tak boleh sentuh. memang takda selera. segala pergerakan dilakukan dengan bantuan sisa glukosa yang tinggal. lumpuh satu badan. pernafasan aku tidak teratur. mcm org asthma la plak. hehehhe. hari sabtu. MENYOGHOK dengan nasi minyak bungkus. dua tiga suap, tangan ku berhenti. tak mampu ditelan. terpaksa dibuang begitu je. ubat terpaksa ditelan. tapi masih tak hilang-hilang. penat masih lagi terasa.

hari ni dah 6 hari aku demam. semakin bertambah baik. semalam hidung masih lagi berdarah. banyak pikir kot. hahaha. apa2 pn syukur pada allah kerana masih lagi memberi aku kekuatan untuk terus sujud kepada-NYA

ya ALLAH jadikan sakitku ini sebagai kafarah kepada dosa-dosa ku.
adios~~ tk larat nak hadap skrin desktop lama2.

salam alaik

1 comment:

M Syakirah said...

adoihh...kawe suh demo update blog lepas sehat la...haiyee...trus update..hahaha...